MuseumTV heeft een mini-docu gemaakt over het Kempenmuseum. Oud-voorzitter Ad van Hout en oud-conservator Hendrik van der Aalst vertellen hoe de Kempische mensen woonden en leefden tussen 1850 en 1950. Nieuwsgierig geworden? Zie onderstaande filmpjes.